ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ISO 10004

ISO 10004

گواهی ISO 10004 باعنوان سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان الزامات لازمه جهت رضایت مشتری و سنجش رضایت مشتری رابیان میکند و درحقیقت یک راهنماست جهت سازمانها بابت جلب مشتری و جذبش و سنجش رضایت مشتریان و سازمانها راراهنمایی میکندتا بابه کار بردن ترفندهای لازم رضایت مشتریانشان تامین گردد.

استاندارد ایزو ISO 10004 باعنوان سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتری الزامات مشترک بسیاری داردبا دیگر استانداردهای مشتری مداری همچون گواهینامه ایزو 10001 باعنوان سیستم مدیریت جلب رضایت مشتریان کدهای منشور رفتار سازمانی و ایزو 10002 سیستم مدیریت رسیدگی شکایات مشتریان بهمین جهت توصیه میشود سازمانها بطور همزمان ویا دریک بازده زمانی سه استاندارد رابا یکدیگر طراحی و پیاده سازی نمایند. همچنین درراستای الزامات کیفیتی محصولات و خدماتشان جهت جلب نظر مشتری نیازبه طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 دارد بهمین جهت توصیه میشود سازمانها درابتدا ایزو 9001 رابگیرند و سپس جهت اخذ گواهی 10004 و هرنوع گواهی دیگر مشتری مداری اقدام کند.

گواهینامه ISO 10004 دستورالعملهایی رابرای تعریف و اجرای فرایندهابرای نظارت و سنجش رضایت مشتری ارائه میدهداین استاندارد صرف نظر ازنوع یااندازش ویا محصولات و خدمات ارائه شده جهت استفاده توسط سازمان درنظر گرفته شده است. تمرکزاین گواهی برروی مشتریان خارجی سازمان هست. توجه: درطول گواهی 10004 ، اصطلاحات محصول و خدمات به خروجیهای سازمانی و نظر مشتری درنظر گرفته شده.

ISO 10004 صرف نظر ازنوع ، اندازه ویا کالای ارائه شده توسط سازمانها جهت سنجش رضایت مشتریان درنظر گرفته شده است. تمرکز ایزو 10004 برروی مشتریان خارجی سازمانست. ایزو 10004 گواهینامه نیست و دراصل یک راهنما میباشدکه راهکارها و راهنماییهایی جهت تعیین و اجرای فرایندهابرای نظارت و سنجش رضایت مشتری ارائه میدهد. ایزو 10004 بااین تفاسیر و همانگونه که بیان شد راهنمای ایزو 10004 سیستم رضایت مشتری صرف نظر ازنوع ، اندازه ویا محصول ارائه شده درسازمانها آنهارا جهت جلب رضایت مشتری و سنجش رضایت مشتری راهنمایی میکنند و تمرکزش روی مشتریان خارجی سازمان هست.
ISO 10004 جهت نهادها و شرکتها مزایایی دارد و سازمانها باتدوین و تبیین استاندارد 10004 سازمان رادر تعیین و اجرای فرایندها جهت نظارت و سنجش رضایت مشتری راهنمایی میکند. شکایتها رابه رضایت شاکی ازسازمان مبدل میکند یعنی بنوعی ریسکها زابه فرصت تبدیل میکند. شناسایی ضعفهای شرکت ودر نتیجه ازبین بردن دلایل شکایت، تشویق پرسنل بمنظور ارتقاء مهارتهای خوددر کار بامشتریان ، مبنای بررسی مداوم و تحلیل روند رسیدگی شکایات و جلب مشتری و ارتقا سازمان نسبت برقبا.
استاندارد ISO 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان ، رضایت مشتری رااینگونه تعریف میکندکه رضایت مشتری بااختلاف بین انتظارات مشتری و درک مشتری از محصول ارائه شده توسط سازمان تعیین میشود بدان معناکه رضایت مشتری اینگونه بدست مایدکه اولا انتظار مشتری ازمحصول مورد نظر چیست و سپس درک مشتری ازنوع محصول انتخابیش. بجهت جلب رضایت مشتری و دستیابی رضایت مشتری ، ابتدا سازمان بایستی انتظارات مشتری راشناخته و درک کند واین انتظارات ممکنه صریح و آشکار باشدیا درمواقع خاص باشد ویا کاملاً بیان نشده و دور ازنظر. انتظارات مشتری ، همانطورکه توسط سازمان قابل درکست ، پایه اصلی کالا و خدمات ارائه شده سازمان میشود و سازمان برمبنای همین نظرات و سنجش رضایت مشتری کالا و خدماتش راارائه میدهد. طبیعی هست دید سازمان و رضایت مشتری متفاوتند و نظر مشتری و سازمان درجاهایی متمایز ازهم باشد امامهم میزان رضایت مشتری هست ازنوع و کیفیت کالا تا دیدگاه سازمان بابت کیفیت و نوع محصول ارائه شده.

کارگزاری ثبت و صدور امکان ثبت ، باسابقه درخشان و باوجود مشاورین باتجربه آماده هرگونه مشاوره و اطلاع رسانی بمتقاضیان محترم میباشد. خدمات مشاوره مرکز کاملا رایگان بوده و شما متقاضی عزیز تنها بایک تماس میتوانید اطلاعات لازم رادر حوزه انواع گواهینامه ایزو, HSE , IMS , CE , گرید و رتبه پیمانکاری , گرید و رتبه انفورماتیک و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و انواع گواهینامه ملی و بین المللی کسب نمایید.

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family