ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟

از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟

گواهینامه ایزو برای تبلیغات و برندسازی

گواهینامه‌های ایزو ISO با توجه به اهداف متقاضی از طرف سازمان‌ها و مجموعه‌ها برای مقاصد و اهداف متفاوتی گرفته می‌شوند. مدیران و مسئولان صنایع و شرکتهای پیمانکاری جهت شرکت درمناقصه‌ها ، صادرات ، رقابت در بازارهای داخلی ، بهبود مستمر و توسعه پایدار ، چشم و هم چشمی صاحبان مشاغل و‌ کسب و کارها و بازاریابی و تبلیغات و برند سازی و غیره بدنبال اخذ گواهینامه ایزو اقدام می‌کنند.

اخذ و دریافت گواهینامه ایزو ISO برای تبلیغات از عمده‌ترین اهداف و‌ مقاصدیست که اکثر صاحبان کسب و کارها برای کسب رتبه برتر درمیان رقبا و افزایش اعتبار درمیان مصرف کنندگان و مشتریان آن رادرخواست می‌کنند. در واقع گرفتن گواهینامه ایزو بالا بودن سطح کیفیت محصولات و خدمات یک مجموعه را اثبات می‌کند.

 

آرم ایزو ISO

گرفتن گواهینامه ایزو منجر به درج نشان و آرم ایزو برای محصولات می‌شود و مصرف کنندگان با دیدن نشان ایزو بااعتماد و رضایت بیشتری کالا و اجناس مورد نظرشان را خریداری می‌کنند. البته فروش بیشتر محصولات و اعتماد و رضایت مشتریان هرسازمانی زمانی پایدار و پابرجا می‌ماند که اخذ استاندارد ایزو به صورت اصولی انجام شده باشد. گرفتن نشان و مدرک ایزو به صورت غیر اصولی در کوتاه مدت پاسخ می دهد و بعد از گذشت زمان پایه‌های یک ساختار سازمانی را متزلزل می‌سازد. شما متقاضیان محترم ایزو حواستان باشد که در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوید. آن دسته از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که قصد دارند تبلیغات موثر و ماندگاری داشته باشند باید گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF رادریافت کنند.

 

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو

مراجع صدور گواهینامه ایزو IAF دار و مراجع صدور گواهینامه ایزو غیر IAF

IAF مخفف عبارت International Accreditation Forum تحت عنوان نهاد بین‌المللی اعتبار دهندگان گواهی ایزو فعالیت می‌کند. مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو رابا نام CB مخفف عبارت Certification Body می‌نامند. خود CB ها تحت اعتبار مراکزی بنام AB مخفف عبارت Accreditation Body فعالیت می‌کنند و مدیریت می‌شوند. AB‌ ها نیز تحت نظارت یک مرجع بالادستی بانام IAF فعالیت می‌کنند. ایرانیان به علت وجود یکسری مسائل مثل تحریم‌ها و فشارهای شدید اقتصادی و هزینه‌های بالا وقتی دیدند اکثر سازمانها و مجموعه‌های فعال در هرنوع کسب و کاری نمی‌توانند از مراجع صدور گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF گواهینامه ایزو بگیرند یکسری CB های تحت اعتبار AB های خصوصی ساختند و انواع گواهینامه‌های ایزو رااز این مراجع صدور گواهینامه ایزو غیر IAF صادر می‌کنند. استفاده ازمراجع غیر IAF برای اخذ گواهینامه ایزو برای تبلیغات درداخل ایران مؤثر است و گواهینامه‌های صادر شده اعتبار داخلی دارند ولی برای اهدافی همچون صادرات کالا و‌ محصولات و ارائه خدمات بصورت بین المللی حتما باید از مراجع صدور گواهینامه ایزوIAF دار اخذ گواهینامه ایزو را انجام دهند.

گواهینامه‌های ایزو برای تبلیغات با توجه به انتخاب نوع مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو می تواند چند حالت داشته باشد. سازمان‌ها و مجموعه‌های متقاضی گواهینامه ایزو ابتدا باید این موضوع راجا بندازند که هدفشان ازتبلیغات با گواهینامه ایزو چیست؟ برخی تبلیغات با گواهینامه ایزو را با طراحی و اجرای دقیق قوانین و دستورالعمل های ایزو در سطح مجموعه شان به دست می‌آورند و به صورت اصولی رفتار می‌کنندو تبلیغات را هدفمند و موثر انجام میدهند. برخی گواهینامه ایزو راصرفاً به عنوان یک مدرک برای چشم و هم چشمی میان مدیران و کسب و کارهای دیگر و صرفاً در حد یک مدرک معتبر بدون پیاده سازی استانداردهای ایزو برای تبلیغات میخواهند. یکسری دیگر از سازمان‌ها و مجموعه‌ها هستند که اصلاً به فکر معتبر بودن یا تقلبی بودن گواهینامه ایزو نیستند و متاسفانه با آگاهی یا عدم آگاهی از مراکز کلاهبردار گواهینامه‌های فتوشاپ شده و جعلی را دریافت می کنند.

ثبت و صدور گواهینامه‌های ایزو در کشور ما ایران بسیار زیاد هستند حتی بیشتراز خیلی ازکشورهای جهان اولی ولی آیا تا به حال این سوال را از خود پرسیده‌اید که با اخذ این همه گواهی استاندارد ایزو پس چرا ساختارها و چارچوب‌های اکثر سازمان ها و مجموعه ها با مشکلات زیادی روبرو هست و نتوانسته‌اند به عنوان یک جهان اولی رشد مطلوب و موثری داشته باشند؟ بنابراین درست است که اخذ گواهینامه ایزو از مراجع خصوصی غیر IAF در ایران معتبر و کار راه انداز است ولی چقدر خوب میشد اکثر مدیران و صاحبان کسب و کارها براین امر همت می ورزیدند و انواع گواهینامه های ایزو را توسط مراجع صدور گواهینامه بین المللی با اعتبار IAF اخذ می‌کردند.

متاسفانه همانطور که گفته شد یک سری ازمراکز هستندکه به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند و انواع گواهینامه های ایزو را بدون اعتبار هیچ AB به صورت جعلی و تقلبی با انجام فتوشاپ و چسباندن لوگوی تقلبی صادر می‌کنند و باعث گمراهی مشتریان و متقاضیان می‌شوند ولی شما متقاضی محترم نگران این موضوع نباشید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از اعتبار و اصالت بین المللی و اعتبار داخلی و یا حتی جعلی بودن گواهینامه‌های ایزو با مرکز امکان ثبت ارتباط برقرار کنید. مرکز امکان ثبت به صورت رایگان رجیستر انواع مراجع صدور گواهینامه ایزو را برای شما انجام می‌دهد.

 

مهمترین و پرکاربردترین گواهینامه های ایزو برای تبلیغات

گواهینامه‌های ایزو هم برای سیستم‌های مدیریتی درانواع مشاغل و حرفه ها و هم برای انواع محصولات و خدمات ازطرف سازمان بین المللی ایزو تهیه و تدوین شده‌اند. یک سری ازگواهینامه‌های ایزو به صورت عمومی تنظیم شده اند که شامل حال هر نوع فرآیند و ساختار و چهارچوبی می‌شوند. ازمهمترین و پرکاربردترین گواهینامه‌های ایزو عمومی میتوان گواهینامه ISO 9001 و ISO 14001 و ISO 45001 رانام برد. سه گواهینامه فوق به ترتیب با عنوان های سیستم مدیریت کیفیت ، سیستم مدیریت زیست محیطی وسیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای برای هر سازمان و مجموعه جهت انجام تبلیغات بسیار موثر و کارا هستند.

 

ISO9001

فواید ایزو ۹۰۰۱ ، تبلیغات و برند سازی

یکی از اهداف اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ تبلیغات و برند سازی می‌باشد. گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت مزایا و فواید بسیار گسترده‌ای رادارد. قوانین و دستورالعمل های ایزو ۹۰۰۱ باعث منظم کردن محیط کار یک مجموعه و سازمان می شود و باعث بهینه سازی کلیه فرایندها می گردد. ایزو ۹۰۰۱ وظیفه هرشخص یا فرایند را به درستی تعیین و مشخص می کند و موجب بهبود مستمر در کارها و افزایش بهره‌وری محصولات و خدمات می گردد و با افزایش بهره وری سودآوری را نیز افزایش می‌دهد و همچنین فرصت‌های بازاریابی و ورود به بازارهای جدید را ایجاد می کند. ایزو ۹۰۰۱ موجب صرفه جویی در هزینه ها و زمان و کاهش اشتباهات می شود و به طور کلی باعث می‌گردد خدمات مطلوب تر و موثرتری به مشتریان و مصرف کنندگان ارائه گردد. قوانین و الزامات استاندارد سیستم مدیریت کیفیت به قدری جامع و کاملست که با اجرای قوانین و الزامات این استاندارد مزایا و فواید زیادی هم برای سازمان‌ها و مجموعه‌ها و هم برای مشتریان و مصرف کنندگان به وجود می‌آید. مثلاً بهبود کیفیت محصولات و خدمات و ردیابی آسان محصولات و خدمات و کاهش برگشت محصولات و شکایت مشتریان از جمله فوایدی است که برای مصرف کنندگان ایجاد میشود. البته همانطور که گفته شد در کشور ایران گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ صرفاً جهت اخذ مدرک و برای تبلیغات به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و چه قدر بهتر و عالی تر می‌شودکه این تبلیغات با پیاده سازی واقعی استاندارد ایزو ۹۰۰۱ محقق گردد.

گواهینامه ایزو 14001

فواید ایزو ۱۴۰۰۱ ، تبلیغات و برند سازی

ایزو ۱۴۰۰۱ به عنوان یک گواهی عمومی و مطرح مورد نیاز تمام سازمان‌ها و مجموعه‌ها با هر نوع حرفه و فعالیتی می‌باشد. استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی رعایت حفظ سلامت محیط زیست و منابع طبیعی و مدیریت صحیح مصرف انرژی و مدیریت صحیح پسماند‌ها را در یک مجموعه اثبات میکند. اجرای قوانین و دستورالعمل‌های گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ باعث کاهش ضایعات و پسماندها در محصولات میشود و تمامی خرابی‌ها و عیوب یک مجموعه را مشخص و آشکار می سازد. ایزو ۱۴۰۰۱ با شناسایی عوامل آلودگی زا ازتخریب محیط زیست و محیط اطراف مجموعه و کارخانه جلوگیری می کند و آلودگی آب هوا و خاک را کاهش می دهد و موجب کاهش بیماریهای گوناگون می‌گردد. استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی با کاهش ضایعات و مدیریت مصرف صحیح انرژی و بازیافت صحیح هزینه‌های اضافی را کاهش می دهد و سودآوری را افزایش می‌دهد و شعار حفظ منابع طبیعی به جهت استفاده نسل‌های آینده را به واقعیت تبدیل میکند.

ISO45001

فواید ایزو ۴۵۰۰۱ ، تبلیغات و برند سازی

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ بعنوان یک استاندارد عمومی مطرح در هر سازمان و مجموعه مخصوصاً در شرکتهای پیمانکاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هر سازمان و مجموعه‌ای که به موضوع ایمنی و بهداشت کار پرسنل و کارکنان اهمیت دهد گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای را درخواست می‌کند. یکی ازدلایل اخذ گواهینامه ایزو برای تبلیغات و برند سازی می باشد بنابراین هرمجموعه‌ای با دریافت گواهی ایزو ۴۵۰۰۱ می‌تواند با اثبات ایمنی در محیط کار برای حفظ سلامت جان کارکنان و کارگران و رعایت بهداشت فردی و جمعی نیروی انسانی مدیریت خوب و اصولی‌اش را اثبات و تبلیغ کند. گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ حوادث و اتفاقات خطرناک در محیط کار را کاهش می‌دهد و از حوادث و اتفاقات ناگوار جلوگیری می کند و موجب کاهش خسارات مالی و جانی می گردد. در نتیجه انگیزه کارکنان شاغل بجهت کار در محیطی امن افزایش پیدا می‌کند و با افزایش راندمان کاری بهره وری و پیشرفت کار سریع میشود و در نتیجه ارائه تولیدات و خدمات افزایش پیدا میکند.

دو گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ به عنوان دو استاندارد عمومی مکمل یکدیگر می‌باشند و هر سازمانی که بدنبال رعایت اصول تدوین شده از استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱باشد قطعاً اصول ایمنی و بهداشت در محیط کار را نیز رعایت می کند و یک استاندارد کلی به نام گواهینامه HSE رابوجود می‌آورند و از آنجایی که مرجع و مادر تمام استانداردهای سازمان ایزو گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ میباشد بنابراین در اکثر سازمان‌ها و مجموعه‌ها گواهینامه‌های فوق با یکدیگر درخواست می‌شوند و با گرفتن گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ بصورت همزمان در کنار هم یک سیستم مدیریت یکپارچه ایجاد می‌شود که با نام گواهینامه IMS برای مجموعه متقاضی صادر می‌شود.

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family