ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

چطوری گواهینامه ایزو ISO بگیرم؟

چطوری گواهینامه ایزو ISO بگیرم؟

آیا گواهینامه‌های ایزو ISO فقط برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ صادر می‌شه؟

آیا مجموعه‌های کوچک هم می‌تونن گواهینامه ایزو ISO بگیرن؟

مجموعه ما قصد حضور در مناقصات را داره چه گواهینامه‌ای را باید بگیره؟

ما قصد صادرات محصولاتمون را داریم از چه مراجعی باید گواهینامه ایزو بگیریم؟

مجموعه ما قصد فعالیت در بازارهای داخلی را داره و برای گرفتن گواهی ایزو نمیتونیم هزینه زیادی کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید.

هزینه گرفتن گواهی ایزو چقدر؟

گرفتن گواهینامه‌های ایزو چقدر زمان می‌بره؟

شرایط گرفتن گواهینامه ایزو

تمامی مجموعه‌های کوچک و بزرگ و تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها با هر حجم و اندازه‌ای با هر نوع فعالیتی می‌توانند گواهینامه‌های ایزو را بگیرند. شرایط اخذ گواهینامه ایزو اصلا سخت و پیچیده نیست.

 

گواهینامه ایزو ISO برای حضور در مناقصات

اخذ گواهینامه ایزو برای حضور در مناقصات بستگی به نوع کار و پیمانی دارد که یک سازمان با شرکت و مجموعه مناقصه گذار می‌بندد. ولی اکثر متقاضیان برای شرکت در مناقصات گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ و گواهینامه HSE و گواهینامه IMS را دریافت می‌کنند. برای حضور موفق در مناقصات گاهی اوقات کارفرمایان فقط یک نوع گواهی را تقاضا می‌کنند و گاهی اوقات داشتن چند گواهینامه ایزو مدنظرشان است. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بیانگر سیستم مدیریت کیفیت و گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ سیستم مدیریت زیست محیطی را عنوان می‌کند و گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را مطرح می‌کند. اخذ همزمان سه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ موجب ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه IMS می‌شود. گواهینامه HSE هم بعنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت و محیط زیست اازاماتی را یک مجموعه در رعایت اصول ایمنی در محیط کار و حفظ و صیانت از محیط زیست باید انجام دهد را برآورده می‌سازد.

گواهینامه ایزو ISO برای صادرات

گاهی اوقات اهداف و چشم‌اندازهایی که مجموعه‌ها و سازمانها دنبال می‌کنند فراتر از اهداف داخلی است. صادرات کالا و محصولات یکی از همان اهداف برون مرزی است که برای تحقق پیدا کردن آن کسب استانداردهای جهانی بسیار لازم و ضروریست. استانداردهای ایزو یکی از مهم‌ترین استانداردهای جهانی می‌باشند که طراحی و اجرای قوانین و دستورالعمل‌های آن قدرت نفوذ یک سازمان را در بازارهای بین‌المللی افزایش می‌دهد. گواهینامه‌های ایزو برای صادرات مرتبط با اهداف و زمینه فعالیت‌های یک مجموعه صادر می‌شوند.

سرتیفیکیت ایزو Certification Body برای صادرات

مراجع صدور گواهینامه ایزو را سرتیفیکیت یا Certification Body ایزو می‌نامند. برای دریافت گواهینامه ایزو جهت انجام صادرات و اهداف بین المللی باید حتما از طرف مراجع بین‌ المللی ، صدور گواهینامه ایزو را انجام دهید. مراجع صدور ایزو که بصورت رسمی و معتبر فعالیت می‌کنند زیر نظر یک نهاد رسمی تحت عنوان Accerdiation Body باید تأییدیه بگیرند. به مراکز اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهینامه ایزو در اصطلاح AB می‌نامند. در رأس امور تمامی این مراجع و مراکز یک نهاد رسمی و قانونی بزرگی به نام International Accreditation Forum انجمن اعتبار دهندگان بین المللی از طرف سازمان ایزو ISO تأسیس شده که وظیفه تأیید و اعتبار سنجی نهادها و نمایندگان عضو سازمان ایزو را بر عهده دارد. سازمان و انجمن اعتبار دهندگان بین المللی را IAF می‌گویند‌.

هزینه اخذ گواهینامه‌های ایزو ISO

هزینه دریافت انواع گواهینامه‌های ایزو بسته به وجود چند عامل برآورد می‌گردد. نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو اولین عاملی است که بر میزان هزینه صدور گواهینامه ایزو اثر می‌گذارد. گرفتن گواهینامه و مدرک ایزو از مراجع بین‌ المللی صدور گواهینامه ایزو به علت ملزم بودن سازمان و مجموعه به طراحی و اجرای مستندات و انجام ممیزی هزینه بیشتری نسبت به مراجع خصوصی صدور گواهینامه ایزو می‌برد. عوامل دیگری همچون وسعت سازمان و تعداد پرسنل در مجموعه و میزان مسئولیت پذیری و همکاری پرسنل و مدیریت بر اجرای صحیح درست کارها و جلوگیری از دوباره کاری‌ها بر میزان هزینه صدور گواهینامه‌های ایزو اثر می‌گذارد.‌

زمان اخذ گواهینامه‌های ایزو ISO

عوامل زیادی هستند که بر روی مدت زمان اخذ گواهینامه‌های ایزو اثر می‌گذارند. اولین مورد این است که دریافت انواع گواهینامه‌های ایزو به انتخاب نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو بستگی دارد. طراحی و مستندسازی و پیاده سازی استانداردهای ایزو در گرفتن گواهینامه ایزو از مراجع بین‌ المللی گواهینامه ایزو بسته به تعداد گواهینامه‌های ایزو و میزان تخصص کارشناس پیاده سازی مدت زمان اخذ را متفاوت می‌کند. اخذ گواهینامه ایزو از مراجع خصوصی در مدت زمان بسیار کوتاهی ( حداقل یک روزه ) انجام می‌شود. مراجع خصوصی صدور گواهینامه ایزو سازمان متقاضی را ملزم به طراحی و پیاده سازی استانداردهای ایزو نمی‌کنند.

 

Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family