ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

GIVING ISO CERTIFICATE 

گواهینامه ایزو برای تولید کننده مواد شیمیایی

گواهینامه ایزو برای تولید کننده مواد شیمیایی چه گواهی نامه هایی هست؟ چه گواهی نامه های ایزو برای حوزه مواد شیمیایی بگیرم؟ نحوه اخذ گواهینامه ایزو برای تولید کننده مواد شیمیایی ؟ مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو برای تولید کننده مواد شیمیایی ؟

سازندگان مواد شیمیایی که به دنبال بهبود عملکرد و کارایی هستند باید ISO 9001 را اتخاذ کنند. این استاندارد معیارهایی را برای یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) تعیین می کند و می تواند سازمان را قادر سازد تا توانایی خود را برای برآوردن نیازهای مشتری و مقرراتی ارزیابی کند. چرا باید این روند را طی کرد؟ اجرای استاندارد ISO 9001 می تواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد و کیفیت خروجی را بهبود بخشد و در نهایت سطح رضایت مشتری را افزایش دهد.

یک رابطه کلیدی بین کیفیت مواد و کیفیت محصول نهایی وجود دارد و این استاندارد ISO خاص به اطمینان از کیفیت ورودی مواد خام و در نتیجه تقویت کیفیت محصول نهایی کمک می کند. همچنین می تواند بر رهبری، مدیریت و روابط تامین کننده تأثیر مثبت بگذارد. در اینجا اصولی وجود دارد که باید در مورد ISO 9001 بدانید تا به درک اهمیت اخذ گواهینامه ایزو برای مواد شیمیایی برسید:

  1. این استاندارد به یک سازمان قدرت می دهد تا QMS خود را به گونه ای تنظیم کند که با زمینه خاص خود در بازار جهانی و چشم انداز خود هماهنگ باشد. به طور خاص، استاندارد به روز شده بیان می کند که سازمان تا زمانی که یک خط مشی کیفیت به خوبی توسعه یافته و متناسب با الزامات خاص خود داشته باشد، نیازی به کتابچه راهنمای کیفیت ندارد و این به گونه ای به کار گرفته شده است که همه کارکنان به وضوح از نقش خود در انجام آن آگاه باشند. چشم انداز سازمان

2 . دیگر نیازی به "نماینده مدیریت تضمین کیفیت" نیست. این بدان معناست که سازمان باید همه افراد در زنجیره فرماندهی را به طور رسمی در قبال مشارکت آنها در شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که با هدف دستیابی به چشم انداز آن هستند، مسئول بداند. برای کسانی که بر سنجش رضایت مشتری متمرکز هستند، ISO 9001 بیان می کند که برای هر فرآیند (تولید یا غیره) سازمان باید: الف) فرآیندهای تجاری خود را با فرآیندهای استانداردISO 9001 یکپارچه کند، بنابراین چیزی به عنوان یک سیلو مستقل باقی نمی ماند. و ب) اطمینان حاصل شود که حداقل یک KPI (که توسط برخی سازمان ها به عنوان معیار نیز نامیده می شود) برای هر فرآیند به طور عینی عملکرد آن فرآیند را نشان می دهد و می تواند توسط کارکنان درگیر در اجرای آن فرآیند کنترل شود. البته، سازمان در تصمیم گیری اینکه کدام KPI باید ایجاد شود و همچنین دفعات به روز رسانی، بررسی و پیگیری آنها، آزادی کامل دارد.

  1. رهبران سازمان را قویاً تشویق می کند تا از یک رویکرد مبتنی بر مدیریت ریسک و پیشگیرانه برای حل مشکل و مهمتر از آن پیشگیری از مشکل با استفاده از چرخه برنامه ریزی - انجام - بررسی - اقدام کنند. این استاندارد استفاده از هیچ ابزار خاصی را از مجموعه دانش "ناب" مشخص نمی کند، اما یک متخصص ناب خوب آموزش دیده و با تجربه می داند که بر اساس سطح بلوغ سازمان در سفر ناب خود از کدام ابزار استفاده کند.

  1. این استاندارد به یک سازمان اجازه می دهد تا دقیقا تصمیم بگیرد که کدام اسناد برای به حداکثر رساندن اثربخشی QMS لازم است. دیگر نیازی به وجود اسناد بدون ارزش افزوده صرفاً به خاطر انطباق با بخش های خاصی از یک استاندارد که در بسیاری از موارد برای سازمان اعمال نمی شود وجود ندارد. این یکی از مهم‌ترین گام‌های رو به جلو در سفر ناب هر سازمانی است و ISO 9001 به طور رسمی سازمان را قادر می‌سازد تا این گام را با اطمینان انجام دهد. هشدار آشکار به این پیشرفت بالقوه شگفت‌انگیز این است که یک سازمان نباید در خلاص شدن از شر هرگونه داده، اسناد و سوابق موجود در صورتی که اخیراً یا حتی در گذشته ارزشمند بوده‌اند، خیلی غیرت داشته باشد.

گواهینامه ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی برای تولید کننده مواد شیمیایی

گواهی نامه ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی یکی دیگر از انواع گواهی عمومی ایزو هست که در حوزه مواد شیمیایی بسیار مهم و حیاتی و اصولی هست و مواد شیمیایی و مشتقات مواد شیمیایی آسیب شدیدی به محیط زیست وارد می کنند به همین جهت در راستای جلوگیری از این آسیب رسانی طراحی و پیاده سازی استاندارد ایزو14001 از اهمیت بالایی برخوردار هست. بعد از ایزو9001 طراحی و پیاده سازی گواهی ایزو14001 دارای اهمیت زیادی برای شرکتهایی هست که به نوعی تولید مواد شیمیایی می کنند و الزاماتی که جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع طبیعی ( آب و هوا و خاک ) بسیار مهم هست را بیان می کنند.

گواهینامه ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی برای تولید کننده مواد شیمیایی

گواهی ایزو مهم دیگر که همپا و هم راستای ایزو14001 هست و این دو سیستم مدیریتی مکمل و هم راستای یکدیگر هستند و جهت تولید مواد شیمیایی نیز هر دو حائز اهمیت بالایی هستند. مواد شیمیایی دارای عوارض بالایی هستند و بر روی سلامت انسانها تاثیرات منفی می گذارند به همین جهت الزامات بیان شده در استاندارد ایزو45001 برای تولید کنندگان مواد شیمیایی بسیار موثر هست و مواد شیمیایی مضر بر روی سلامت کارکنان تاثیرات منفی کمتری می گذارد و همین امر باعث انگیزه بالا در روحیه کارکنان خواهد شد.

گواهی نامه های تخصصی نیز در راستای مواد شیمیایی جهت تولید کنندگان تعریف گردیده است که متقاضی محترم می تواند با تماس با مرکز سپاهان درباره انواع گواهی نامه های ایزو تخصصی مناسب حرفه خود اطلاعات مشاوره رایگان 24 ساعته دریافت کنند.

 Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family