ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مراحل دریافت ایزو

 

مراحل دریافت مدرک ایزو

مدت مدیدی است که ایزو فعالیت خود را شروع کرده است و کماکان دارد به این فعالیت ادامه می دهد. هر جایی را که مشاهده می کنیم نوع خاصی از ایزو وجود دارد که در نقطه مخصوصی فعالیت می کند و محوولات ناب و عالی تولید می کند و این تولیدات عالی سازمان های ایزو، باعث به وجود آمدن مشتریان دائمی، افزایش سود و درآمد، ایجاد رابطه شغلی جدید با دیگر صاحبان شرکت ها و سازمان ها در قسمت های مختلف جهان و.....است. همه ایزوها با وجود تفاوت هایی که در ویژگی ها و خصوصیات دارند و هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارد ولی در یک چیز مشترک هستند که آن هم استاندارد است که در همه سازمان های ایزو موجود است و هدف ایزو، بهبود استاندارد در سازمان ها و شرکت های حاوی ایزو است و همچنین افزایش استاندارد در سطح شرکت ها و سازمان ها است. بنابراین هر شرکت و سازمانی که بخواهد مدرک ایزو را کسب کند و به دست آورد باید به مراجعی که گواهی ایزو را صادر می کنند برود البته باید توجه داشت که همه مراجع صلاحیت ندارند که بتوانند مدرک ایزو را صادر کنند چون برخی از افراد با هدف کلاهبرداری، سازمانی را تحت مرجع صادرکننده گواهی ایزو به صورت موقت تاسیس می کنند و تبلیغاتی را در مورد سازمان می کنند تا مشتریان زیادی را جذب کنند. وقتی که شرکت ها و سازمان های متقاضی درایفت ایزو به سراغ آنها رفتند و هزینه هایی را پرداخت کردند، آن وقت آن افراد پول ها را برمی دارند و فرار می کنند و بدون اینکه آثاری از خود برجای بگذارند. بنابراین شرکت ها و سازمان های متقاضی باید با آگاهی و دانش وارد این کار شوند و به مراجع معتبر و دارای استاندارد مراجعه کنند. وقتی که مراجع معتبر مدارک شرکت های متقاضی را بررسی و تحلیل کردند نوبته به مرحله بعد می رسد که این مرحله دارای روش هایی است که شرکت ها و سازمان های متقاضی دریافت ایزو باید این روش ها را به درستی انجام دهند و بعد از انجام این روش ها، مراجع صادرکننده گواهی ایزو برای آنها مدرک ایزو را صادر می کنند و آنها می توانند فعالیت خود را شروع کنند و موفقیت های خوبی را سهم خود کنند. این روش ها عبارتند از:

1- مراجع و سازمان های صادرکننده گواهی ایزو، برای هر شرکت و سازمانی که بخواهد مدرک ایزو را دریافت کند هدف مشخصی را معین می کنند و به مدیران شرکت ها اطلاع می دهند که مدیران باید شرکت را در راستای اهداف هدایت کنند و باید وظایف خودِ مدیران و کارمندان در راستای اهداف ایزو باشد.

2- مراجع صادرکننده گواهی ایزو قبل از فعالیت شرکت ها و سازمان های متقاضی، یک طرح و نقشه کلی برنامه ریزی می کنند و برای شرکت ارسال می کنند و مدیران موظفند که این طرح و نقشه را در همه قسمت های شرکت و سازمان اعمال کنند و اگر مشکلی در این زمینه یافتند باید آن مشکل را رفع نمایند.

3- مراجع صادرکننده گواهی ایزو ، برای تک تک مدیران شرکت ها و سازمان ها جلسات و کلاس های مخصوصی را در زمان و مکان مخصوصی برگزار می کنند و مدیران موظفند که در یان جلسات شرکت کنند واگر نکات و مواردی بود که لازم است در حیطه­ی کاری خود اعمال کنند باید استفاده کنند و اگر مدیران شرکت ها نتوانند در جلسات حاضر شوند به منزله عدم درخواست دریافت مدرک ایزو هست و از لیست حذف می شوند.

4- مراجع صادرکننده گواهی ایزو ، برای همه اعضای شرکت و سازمان های متقاضی، کلاس و جلسات خصوصی در زمان مقرر برگزار می شود و کارمندان موظف هستند که در آن زمان مقرر حاضر شوند و از نکات و موارد گفته شده در جلسات بهره کافی را ببرند و در مورد ماموریت هایی که از طرف شرکت به آنها محوّل می شود اگر موارد خاصی گفته شد باید آن را در هنگام ماموریت اعمال کنند.

5- مراجع صادرکننده گواهی ایزو ، برای ارتقا و پیشرفت شرکت و در راستای اهداف ایزو قرار گرفتنِ شرکت، راهکارهایی را ارائه می دهند که این راهکارها به شرکت فرستاده می شود. مدیران شرکت وظیفه دارند که این راهکارها را در همه قسمت های شرکت به خوبی اعمال کنند و بر کار کارمندان ناظر باشند تا هیچ کدام در وظیفه خود سهل انگاری نکنند و اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شد مدیران موظفند آن را رفع و از بین ببرند و اگر کارمندان در قسمت وظیفه خود مشکل و ایرادی را مشاهده کردند به مدیران اعلام کنند تا مدیران جهت رفع آن ایراد اقدام کنند و آن را از بین ببرند.

 

Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید 

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family