درخواستهای پر بازدید
- ایزو چیست؟
- ISO 22000
- ISO 27001
- ISO 29001
- ISO 21500
- ISO 45001
- ISO 20000
- ISO 9001
- ISO 10004
- ISO 14001
- ISO 10002
- ISO 31000
- ISO 10001
- ISO 17025
- IMS
- ISO 29990
- ISO 15189
- سایت ایزو
- ISO 10015
- اخذ ایزو فوری
- رتبه انفورماتیک
- ISO13485
- ISO 3632
- ISO 10668
- رتبه پیمانکاری
- ISO 10003
- ISO 17021
- گواهینامه ایزو ارزان
- ISO 10006
- ISO 26000
مقاله مطلب ایزو ISO و CE و HSE
- توضیحات
- تاریخ ایجاد در 07 شهریور 1400
- بازدید: 875
مراحل دریافت مدرک ایزو
مدت مدیدی است که ایزو فعالیت خود را شروع کرده است و کماکان دارد به این فعالیت ادامه می دهد. هر جایی را که مشاهده می کنیم نوع خاصی از ایزو وجود دارد که در نقطه مخصوصی فعالیت می کند و محوولات ناب و عالی تولید می کند و این تولیدات عالی سازمان های ایزو، باعث به وجود آمدن مشتریان دائمی، افزایش سود و درآمد، ایجاد رابطه شغلی جدید با دیگر صاحبان شرکت ها و سازمان ها در قسمت های مختلف جهان و.....است. همه ایزوها با وجود تفاوت هایی که در ویژگی ها و خصوصیات دارند و هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارد ولی در یک چیز مشترک هستند که آن هم استاندارد است که در همه سازمان های ایزو موجود است و هدف ایزو، بهبود استاندارد در سازمان ها و شرکت های حاوی ایزو است و همچنین افزایش استاندارد در سطح شرکت ها و سازمان ها است. بنابراین هر شرکت و سازمانی که بخواهد مدرک ایزو را کسب کند و به دست آورد باید به مراجعی که گواهی ایزو را صادر می کنند برود البته باید توجه داشت که همه مراجع صلاحیت ندارند که بتوانند مدرک ایزو را صادر کنند چون برخی از افراد با هدف کلاهبرداری، سازمانی را تحت مرجع صادرکننده گواهی ایزو به صورت موقت تاسیس می کنند و تبلیغاتی را در مورد سازمان می کنند تا مشتریان زیادی را جذب کنند. وقتی که شرکت ها و سازمان های متقاضی درایفت ایزو به سراغ آنها رفتند و هزینه هایی را پرداخت کردند، آن وقت آن افراد پول ها را برمی دارند و فرار می کنند و بدون اینکه آثاری از خود برجای بگذارند. بنابراین شرکت ها و سازمان های متقاضی باید با آگاهی و دانش وارد این کار شوند و به مراجع معتبر و دارای استاندارد مراجعه کنند. وقتی که مراجع معتبر مدارک شرکت های متقاضی را بررسی و تحلیل کردند نوبته به مرحله بعد می رسد که این مرحله دارای روش هایی است که شرکت ها و سازمان های متقاضی دریافت ایزو باید این روش ها را به درستی انجام دهند و بعد از انجام این روش ها، مراجع صادرکننده گواهی ایزو برای آنها مدرک ایزو را صادر می کنند و آنها می توانند فعالیت خود را شروع کنند و موفقیت های خوبی را سهم خود کنند. این روش ها عبارتند از:
1- مراجع و سازمان های صادرکننده گواهی ایزو، برای هر شرکت و سازمانی که بخواهد مدرک ایزو را دریافت کند هدف مشخصی را معین می کنند و به مدیران شرکت ها اطلاع می دهند که مدیران باید شرکت را در راستای اهداف هدایت کنند و باید وظایف خودِ مدیران و کارمندان در راستای اهداف ایزو باشد.
2- مراجع صادرکننده گواهی ایزو قبل از فعالیت شرکت ها و سازمان های متقاضی، یک طرح و نقشه کلی برنامه ریزی می کنند و برای شرکت ارسال می کنند و مدیران موظفند که این طرح و نقشه را در همه قسمت های شرکت و سازمان اعمال کنند و اگر مشکلی در این زمینه یافتند باید آن مشکل را رفع نمایند.
3- مراجع صادرکننده گواهی ایزو ، برای تک تک مدیران شرکت ها و سازمان ها جلسات و کلاس های مخصوصی را در زمان و مکان مخصوصی برگزار می کنند و مدیران موظفند که در یان جلسات شرکت کنند واگر نکات و مواردی بود که لازم است در حیطهی کاری خود اعمال کنند باید استفاده کنند و اگر مدیران شرکت ها نتوانند در جلسات حاضر شوند به منزله عدم درخواست دریافت مدرک ایزو هست و از لیست حذف می شوند.
4- مراجع صادرکننده گواهی ایزو ، برای همه اعضای شرکت و سازمان های متقاضی، کلاس و جلسات خصوصی در زمان مقرر برگزار می شود و کارمندان موظف هستند که در آن زمان مقرر حاضر شوند و از نکات و موارد گفته شده در جلسات بهره کافی را ببرند و در مورد ماموریت هایی که از طرف شرکت به آنها محوّل می شود اگر موارد خاصی گفته شد باید آن را در هنگام ماموریت اعمال کنند.
5- مراجع صادرکننده گواهی ایزو ، برای ارتقا و پیشرفت شرکت و در راستای اهداف ایزو قرار گرفتنِ شرکت، راهکارهایی را ارائه می دهند که این راهکارها به شرکت فرستاده می شود. مدیران شرکت وظیفه دارند که این راهکارها را در همه قسمت های شرکت به خوبی اعمال کنند و بر کار کارمندان ناظر باشند تا هیچ کدام در وظیفه خود سهل انگاری نکنند و اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شد مدیران موظفند آن را رفع و از بین ببرند و اگر کارمندان در قسمت وظیفه خود مشکل و ایرادی را مشاهده کردند به مدیران اعلام کنند تا مدیران جهت رفع آن ایراد اقدام کنند و آن را از بین ببرند.