ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ISO 9001CERTIFICATE

گواهینامه ایزو9001 چیست؟

ISO یا سازمان بین المللی استاندارد ، یک سازمان بین المللی تنظیم کننده استاندارد است که در ژنو سوئیس مستقر است . این مجموعه از مجموعه ای از نمایندگان مختلف از طیف وسیعی از سازمانهای استاندارد اختصاصی ، صنعتی و تجاری تشکیل شده است. اساساً، این سازمان مسئول تعریف و اجرای همه این استانداردها است. خود ISO در واقع هیچ چیزی را تأیید نمی کند. گواهینامه ها همه توسط سازمانهای شخص ثالث انجام می شود.

عدد بعد از ISO شناسه استاندارد است ISO 9001 یکی از شناخته شده ترین استانداردهای ISO است که معیارهایی را برای سیستم های مدیریت کیفیت عمومی تعریف می کند ISO 9001 بخشی از خانواده وسیع تر ISO 9000 است. همه استانداردهای ISO 9000 به مدیریت کیفیت اشاره دارند. اساساً ، این استاندارد به منظور کمک به سازمانها برای کارآمدتر و پاسخگویی موفقیت آمیز به نیازهای مشتریان طراحی شده است. حداقل یک میلیون شرکت و سازمان در 170+ کشور دارای گواهینامه ISO 9001 هستند. صدور گواهینامهISO 9001 همچنین تنها استاندارد در خانواده 9000 است که می تواند دارای گواهینامه باشد. این گواهینامه الزامی نیست و سازمان ها هنوز می توانند اصول ISO 9001 را بدون دریافت گواهینامه به طور غیر رسمی اجرا کنند. از نظر فنی ، فقط سازمان ها می توانند "مجوز بگیرند". با این حال ، افراد می توانند به منظور انجام حسابرسی در سازمان ها ، به عنوان حسابرس اصلی یا ثبت کننده تبدیل شوند. صدور گواهینامه به طور کلی کل سازمان را شامل می شود ، با تمرکز بر امکانات یا بخشهای خاص که برای بهبود عملکرد در آن زمینه طراحی شده است. در اینجا تجزیه سریع مهمترین اطلاعات در مورد استاندارد ISO 9001 آورده شده است. ISO 9001 یک استاندارد بین المللی برای سیستم مدیریت کیفیت (QMS) است. ISO 9001 بخشی از خانواده بزرگتر ISO 9000 است. ISO 9001 تنها استانداردی است که می تواند دارای گواهینامه باشد. چیزی به عنوان "گواهینامه ISO" یا "گواهینامه ISO 9000" وجود ندارد ، فقط گواهینامه ISO 9001 وجود دارد. افراد نمی توانند گواهینامه ISO 9001 را دریافت کنند. بلکه سازمانها یا شرکتها مجوز می گیرند. با این حال ، افراد می توانند برای تبدیل شدن به یک حسابرس اصلی دارای گواهینامه ISO 9001، مجوز بگیرند ، که به آنها امکان می دهد سایر شرکت ها را حسابرسی کنند. اندازه سازمان مهم نیست. می تواند 1 نفر یا 100000 نفر باشد. ISO 9001 یک استاندارد کلی برای مدیریت کیفیت است - مهم نیست در چه صنعتی هستید. ISO 9001 بر خلاف استاندارد متمرکز بر محصول ، یک استاندارد متمرکز بر فرآیند است. این برای تعریف کیفیت محصول طراحی نشده است (اگرچه اگر فرآیند شما خوب است ، محصول شما نیز باید خوب باشد

 

داشتن گواهینامه ISO 9001 به چه معناست؟

سازمان هایی که دارای گواهینامه ISO 9001 هستند ، با موفقیت سیستم مدیریت کیفیت را مطابق با تمام الزامات مندرج در استاندارد ISO 9001 پیاده سازی کرده اند. بخشی از گواهینامه ISO 9001 این است که مطمئن شوید مناطق بهبود یافته شناسایی شده و بر اساس آنها عمل می شود. به این ترتیب ، می توان فرض کرد که سازمانهایی با گواهینامه ISO 9001 محصولات و/یا خدماتی را ارائه می دهند که استانداردهای دقیق مدیریت کیفیت را برآورده می کنند.

سیستم مدیریت کیفیت در استاندارد ISO 9001 مرکزی است. در ساده ترین حالت ، سیستم مدیریت کیفیت مجموعه ای از اصول یا دستورالعمل ها برای روشهای استاندارد عملیاتی است که می توانید از آنها برای اندازه گیری "کیفیت" جنبه های مختلف کسب و کار خود استفاده کنید. آن را مجموعه ای از خط مشی ها ، فرایندها و رویه های مستند در نظر بگیرید که نحوه ایده آل ارائه محصول یا خدمات خود به مشتریان را مشخص می کند. این تقریباً مانند یک سیستم برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار است ، به جز تمرکز بر کنترل کیفیت. هر QMS متفاوت خواهد بود ، متناسب با نیازها و اهداف شرکت که از آن استفاده می کند. آنچه استاندارد ISO 9001 (و به طور کلی خانواده ISO 9000) انجام می دهد ارائه مجموعه ای از دستورالعمل ها است که به شما در طراحی و پیاده سازی QMS موفق کمک می کند. شما می توانید QMS را با تجزیه به چهار عنصر یا مرحله اصلی درک کنید: طرح انجام دادن بررسی عمل کنید البته ، یک QMS به تنهایی به طور خودکار شما را دارای گواهینامه ISO 9001 نمی کند ، اما این چیزی است که کل گواهینامه بر اساس آن است. علاوه بر 9001 ، استانداردهای اضافی در خانواده 9000 وجود دارد که از پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت پشتیبانی می کند: ISO 9000 اصول و شرایطی را که ISO 9001 را آگاه می کند ، تعریف می کند ، ISO 9004 برای بهبود میزان موفقیت QMS که 9001 تعریف می کند طراحی شده است. برای نگاه دقیق تر به عملکرد داخلی QMS ، مقاله سیستم مدیریت کیفیت ما را بررسی کنید. چرا ISO 9001 مهم است گواهینامه استاندارد ISO 9001 نمادی از اعتبار و تضمین کیفیت بین المللی است. فرض بر این است که سازمان های معتبر به سیستم ثابتی برای اطمینان از سطح بالای رضایت مشتری و بهبود مستمر دست یافته اند. مزایای گواهینامه ISO 9001 طیف گسترده ای از مزایا وجود دارد که صدور گواهینامه ISO 9001 را برای هر سازمانی ملاحظه مهمی می کند. من مزایای اصلی را در زیر لیست کرده ام. صدور گواهینامه ISO 9001 برای تجارت شما چگونه مفید است: افزایش پتانسیل سود و سهم بازار صرفه جویی در زمان از مدیریت کارآمدتر منابع مشکلات و ناهنجاری های مکرر کاهش یا حذف می شوند تصویر و اعتبار برند بهبود یافته است کار دستی با یکپارچه سازی فرایند و اتوماسیون فرآیند کاهش می یابد کارآیی و اثربخشی سازمان با استفاده از داده ها و شواهد برای اطلاع از تصمیم گیری بهبود می یابد.

رویکرد ISO 9001 هم به فرایندهای فردی و هم به نحوه تعامل همه آن فرایندها با یکدیگر نگاه می کند. با بررسی رابطه بین کلیه فرایندهای تجاری خود در زمینه QMS ، می توانید مناطق آماده بهبود و بهینه سازی را پیدا کنید. اگر می خواهید به اهداف تجاری خود برسید ، استفاده از داده ها و شواهد برای اطلاع از تصمیم گیری شما ضروری است. جمع آوری گزارشات کافی و مستندسازی کافی فرآیندهای شما نیز ضروری است ، بنابراین شما در وهله اول داده هایی برای کار دارید. سیستم های مدیریت کیفیت در این مورد خوب هستند و چارچوبی را برای مستندسازی کلیه فرایندهای درون کسب و کار شما فراهم می کنند. صدور گواهینامه ISO 9001 چگونه برای مشتریان شما مفید است: این اطمینان را به شما می دهد که شما یک فروشنده قابل اعتماد و با کیفیت بالا هستید رضایت مشتری تمرکز اصلی ISO 9001 است بازخورد مشتریان را می توان سریع و کارآمد انجام داد برنامه ریزی پیشگیرانه به این معناست که مسائل قبل از این که فرصتی برای مشکلات مشتریان شما ایجاد کنند ، مورد بررسی قرار گیرند یکی از مهمترین عواملی که باعث پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت می شود تمرکز بر بهبود رضایت مشتری با شناسایی نیازها و اهداف آنها است. بهبود رضایت مشتری منجر به کسب و کار جاری می شود. وقتی برای مشتری مشخص شود که استانداردهای بالای کیفیت مورد نیاز توسط گواهینامه ISO 9001 را کسب کرده اید ، آنها با اطمینان بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد. صدور گواهینامه ISO 9001 چگونه برای کارکنان شما مفید است مشاغل به دلیل بهبود عملکرد کسب و کار از امنیت بیشتری برخوردار هستند کارکنان رضایت شغلی بالاتر و شادی محیط کار را به دلیل مشخص بودن وظایفشان (و چگونگی انجام آنها) گزارش می دهند. به دلیل بهبود برنامه ریزی و ساختار سازمانی ، منابع آموزشی ، آموزشی و آموزشی به آسانی در دسترس هستند پیاده سازی QMS می تواند فرهنگ بهبود مستمر شرکت را تقویت کند کارکنان مشارکت بیشتری دارند و نسبت به فرآیندهایی که از آنها استفاده می کنند احساس مسئولیت بیشتری می کنند ترویج فرهنگ بهبود مستمر می تواند به بهبود روحیه کارگران (و همچنین شادی عمومی محل کار) با ایجاد احساس در کارگران در توسعه ، پیاده سازی و بهینه سازی فرایندهایی که از آنها استفاده می کنند ، کمک کند. به صورت روزانه. علاوه بر این ، منطقی است که افرادی که در مورد طراحی و بهینه سازی یک فرایند خاص تصمیم می گیرند ، در واقع از آنها به طور روزانه استفاده می کنند. با گرد هم آوردن نیروی کار خود برای توسعه و بهبود فرایندهای موجود ، نه تنها فرهنگ بهبود مستمر را تقویت می کنید ، بلکه کارگران را نیز در حرکت نگه می دارید. سیستم مدیریت کیفیت در استاندارد ISO 9001 مرکزی است. در ساده ترین حالت ، سیستم مدیریت کیفیت مجموعه ای از اصول یا دستورالعمل ها برای روشهای استاندارد عملیاتی است که می توانید از آنها برای اندازه گیری "کیفیت" جنبه های مختلف کسب و کار خود استفاده کنید. آن را مجموعه ای از خط مشی ها ، فرایندها و رویه های مستند در نظر بگیرید که نحوه ایده آل ارائه محصول یا خدمات خود به مشتریان را مشخص می کند. این تقریباً مانند یک سیستم برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار است ، به جز تمرکز بر کنترل کیفیت. هر QMS متفاوت خواهد بود ، متناسب با نیازها و اهداف شرکت که از آن استفاده می کند. آنچه استاندارد ISO 9001 و به طور کلی خانواده ISO 9000 انجام می دهد ارائه مجموعه ای از دستورالعمل هاست که به شما در طراحی و پیاده سازی QMS موفق کمک می کند . شما می توانید QMS را با تجزیه به چهار عنصر یا مرحله اصلی درک کنید: طرح انجام دادن بررسی عمل کنید البته یک QMS به تنهایی به طور خودکار شما را دارای گواهینامه ISO 9001 نمی کند، اما این چیزی است که کل گواهینامه بر اساس آن است. علاوه بر 9001 ، استانداردهای اضافی در خانواده 9000 وجود دارد که از پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت پشتیبانی می کند: ISO 9000 اصول و شرایطی را که ISO 9001 را آگاه می کند ، تعریف می کند ،ISO 9004  برای بهبود میزان موفقیت QMS که 9001 تعریف می کند طراحی شده است. برای نگاه دقیق تر به عملکرد داخلی QMS ، مقاله سیستم مدیریت کیفیت ما را بررسی کنید. چرا ISO 9001 مهم است گواهینامه استاندارد ISO 9001 نمادی از اعتبار و تضمین کیفیت بین المللی است. فرض بر این است که سازمان های معتبر به سیستم ثابتی برای اطمینان از سطح بالای رضایت مشتری و بهبود مستمر دست یافته اند. مزایای گواهینامه ISO 9001 طیف گسترده ای از مزایا وجود دارد که صدور گواهینامه ISO 9001 را برای هر سازمانی ملاحظه مهمی می کند. من مزایای اصلی را در زیر لیست کرده ام. صدور گواهینامه ISO 9001 برای تجارت شما چگونه مفید است: افزایش پتانسیل سود و سهم بازار صرفه جویی در زمان از مدیریت کارآمدتر منابع مشکلات و ناهنجاری های مکرر کاهش یا حذف می شوند تصویر و اعتبار برند بهبود یافته است کار دستی با یکپارچه سازی فرایند و اتوماسیون فرآیند کاهش می یابد کارآیی و اثربخشی سازمان با استفاده از داده ها و شواهد برای اطلاع از تصمیم گیری بهبود می یابد رویکرد ISO 9001 هم به فرایندهای فردی و هم به نحوه تعامل همه آن فرایندها با یکدیگر نگاه می کند. با بررسی رابطه بین کلیه فرایندهای تجاری خود در زمینه QMS ، می توانید مناطق آماده بهبود و بهینه سازی را پیدا کنید. اگر می خواهید به اهداف تجاری خود برسید ، استفاده از داده ها و شواهد برای اطلاع از تصمیم گیری شما ضروری است. جمع آوری گزارشات کافی و مستندسازی کافی فرآیندهای شما نیز ضروری است ، بنابراین شما در وهله اول داده هایی برای کار دارید. سیستم های مدیریت کیفیت در این مورد خوب هستند و چارچوبی را برای مستندسازی کلیه فرایندهای درون کسب و کار شما فراهم می کنند. صدور گواهینامه ISO 9001 چگونه برای مشتریان شما مفید است: این اطمینان را به شما می دهد که شما یک فروشنده قابل اعتماد و با کیفیت بالا هستید رضایت مشتری تمرکز اصلی ISO 9001 است بازخورد مشتریان را می توان سریع و کارآمد انجام داد برنامه ریزی پیشگیرانه به این معناست که مسائل قبل از این که فرصتی برای مشکلات مشتریان شما ایجاد کنند ، مورد بررسی قرار گیرند یکی از مهمترین عواملی که باعث پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت می شود تمرکز بر بهبود رضایت مشتری با شناسایی نیازها و اهداف آنها است. بهبود رضایت مشتری منجر به کسب و کار جاری می شود. وقتی برای مشتری مشخص شود که استانداردهای بالای کیفیت مورد نیاز توسط گواهینامه ISO 9001 را کسب کرده اید ، آنها با اطمینان بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد. صدور گواهینامه ISO 9001 چگونه برای کارکنان شما مفید است مشاغل به دلیل بهبود عملکرد کسب و کار از امنیت بیشتری برخوردار هستند کارکنان رضایت شغلی بالاتر و شادی محیط کار را به دلیل مشخص بودن وظایفشان (و چگونگی انجام آنها) گزارش می دهند. به دلیل بهبود برنامه ریزی و ساختار سازمانی ، منابع آموزشی ، آموزشی و آموزشی به آسانی در دسترس هستند پیاده سازی QMS می تواند فرهنگ بهبود مستمر شرکت را تقویت کند کارکنان مشارکت بیشتری دارند و نسبت به فرآیندهایی که از آنها استفاده می کنند احساس مسئولیت بیشتری می کنند ترویج فرهنگ بهبود مستمر می تواند به بهبود روحیه کارگران (و همچنین شادی عمومی محل کار) با ایجاد احساس در کارگران در توسعه ، پیاده سازی و بهینه سازی فرایندهایی که از آنها استفاده می کنند ، کمک کند. به صورت روزانه. علاوه بر این ، منطقی است که افرادی که در مورد طراحی و بهینه سازی یک فرایند خاص تصمیم می گیرند ، در واقع از آنها به طور روزانه استفاده می کنند. با گرد هم آوردن نیروی کار خود برای توسعه و بهبود فرایندهای موجود ، نه تنها فرهنگ بهبود مستمر را تقویت می کنید ، بلکه کارگران را نیز در حرکت نگه می دارید.

برای دریافت گواهینامه ، شما اساساً باید سیستم مدیریت کیفیت را مطابق با جدیدترین استاندارد ISO 9001 پیاده سازی کنید تا یک سیستم مدیریت کیفیت راه اندازی شود ، سپس اقدام به ممیزی QMS توسط یک حسابرس مجاز کنید. نتیجه یک گواهینامه است که معمولاً سه سال طول می کشد و پس از آن سازمان باید مجدداً تأیید شود. از نظر فنی ، فقط برای سازمانها امکان دارد گواهینامه ISO 9001 را دریافت کنند ، اما برای شفافیت ، بخشی را درج کرده ام که در آن چگونگی تبدیل یک فرد به یک نهاد معتبر (CB یا ثبت کننده) به منظور انجام ممیزی های صدور گواهینامه برای سازمان ها ، ذکر شده است. برای سازمانها باید به روشنی بیان شود که ISO 9001 گروهی نیست که سازمانها فقط بتوانند به آن بپیوندند. این یک گواهینامه است که باید به عنوان بخشی از یک فرآیند حسابرسی خاص کسب شود. برای دریافت گواهینامه ISO 9001، باید: ایجاد و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت مطابق با اصول آخرین استاندارد ISO 9001 برای ارزیابی عملکرد QMS خود بر اساس آخرین استاندارد ISO 9001 ، یک ممیزی را توسط یک سازمان مجاز (CB  یا Registrar) انجام دهید. در صورت موفقیت ، گواهینامه باید بعد از سه سال (و هر سه سال بعد) مجدداً تأیید شود تا مطمئن شوید که هنوز در حد استاندارد هستید .

Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family