ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نحوه دریافت گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS

نحوه دریافت گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS

نحوه دریافت گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS با توجه به انتخاب نوع مراجع صادرکننده گواهینامه IMS در یک سری آیتم‌ها متفاوت می‌شود. مراجع صادر کننده گواهینامه IMS همان مراجع صدور گواهینامه ISO می‌باشند. برای دریافت گواهینامه IMS انتخاب همزمان سه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ مورد نیاز می‌باشد. در واقع تا زمانی که سازمانی بصورت همزمان کار اخذ و دریافت سه گواهینامه فوق را انجام ندهد، نمی‌تواند به گواهینامه IMS دست پیدا کند. پس متقاضی محترم در همان ابتدا باید در فرم درخواست به غیر از درج مشخصات مدیرعامل و مشخصات حقوقی شرکت هم نام گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت با کد ISO 9001 و سیستم مدیریت زیست محیطی با کد ISO 14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی با کد ISO 45001 را همراه با نام گواهینامه IMS درج نماید. در مرحله بعدی باید مرجع صدور گواهینامه‌ها مشخص شود تا بتواند سراغ مراحل بعدی شود. اگر مرجع صدور گواهینامه‌ها از دسته مراجع خصوصی و غیر رسمی باشند مرحله بعدی یعنی طراحی، مستندسازی و پیاده سازی استانداردهای ISO الزامی نمی‌باشد و در نتیجه مرحله ممیزی نهایی توسط بازرس مرجع خود به خود حذف می‌گردد و براحتی ظرف مدت بسیار کوتاهی ثبت و صدور گواهینامه ایزو انجام می‌شود و گواهینامه IMS نیز توسط مرجع مربوطه به سازمان متقاضی اعطا می‌‌گردد. ولی اگر مرجع صدور گواهینامه‌ها بین‌المللی و رسمی باشد مرحله طراحی، مستندسازی و پیاده سازی استانداردهای ایزو باید حتما انجام شود و بعد از آن با انجام ممیزی نهایی توسط بازرس، ثبت و صدور گواهینامه ایزو انجام می‌شود. البته گواهینامه IMS در هر دو حالتی که گرفته شود یک گواهی خصوصی تلقی می‌شود و قابلیت ریجستری ندارد، چرا که گواهینامه IMS صرفا یک مدرک است که مراجع بصورت خصوصی آن را صادر می‌نمایند و جز استانداردهای بین المللی تدوین شده از سوی سازمان ایزو نیست.

 

اهداف سازمان‌ها از دریافت گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS

قدرت گرفتن عصر ارتباطات و وجود تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی و دسترسی آسان تمام کشورهای دنیا برای تجارت و مبادله راحت و سریع محصولات، تولیدات و خدمات و وجود رقابت شدید مشاغل و حرفه‌ها برای ارائه اجناس و‌محصولات همگی دست به دست هم داده‌اند تا سازمانها و شرکتهای فعال در هر حوزه و کسب و کاری بیش از پیش بدنبال دریافت انواع گواهینامه‌های ایزو باشند. از طرف دیگر با توجه به وجود رقابت بالا و جذب هرچه بهتر مشتریان و مصرف کنندگان وجود چند سیستم مدیریتی از سری استانداردهای ایزو برای پیروزی برای هر سازمانی لازم و ضروری می‌باشد. سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی گواهینامه ایزو و سیستم مدیریت یکپارچه بغیر از حضور موفق در بازارهای داخلی و جهانی که در ابتدای مطلب مطرح شد بخاطر دلایل دیگری همچون شرکت در مناقصات، ورود به وندور لیست Vendor List ، پیاده سازی چند سیستم مدیریتی قوی و یکپارچه برای افزایش سطح کیفیت محصولات و خدمات، انجام تبلیغات ویژه و گسترده، بازاریابی وسیع‌تر و مؤثرتر بدنبال دریافت گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS می‌روند.

 

گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS چگونه هزینه‌ها و زمان دریافت را کاهش می‌دهد؟

وقتی که سازمانی شروع به اخذ همزمان سه گواهینامه عمومی و پرکاربرد ایزو‌۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ می‌‌نماید، هنگامی که به بحث طراحی و‌‌ پیاده سازی استانداردهای فوق می‌رسد طراحی و اجرای مستندات را بصورت جداگانه انجام نمی‌‌شود و تمامی اصول را که در یک پکیج کامل وجود دارند را باید اجرا نماید. مسلما هنگامی که به جای مستندسازی چند گواهینامه فوق مستندات فقط یک سیستم بنام سیستم مدیریت یکپارچه را تهیه و استفاده نماید بسیار مقرون به صرفه تمام خواهد شد. تهیه نمونه مستندات گواهینامه IMS و اجرای آنها چون موارد تکراری حذف شده‌اند و از انجام کارهای اضافی خودداری می‌گردد، هزینه‌ها بسیار کم و همچنین زمان تهیه و زمان ممیزی نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

مستندات گواهینامه IMS چه مزایا و فوایدی را برای سازمان‌ها بوجود می‌آورد؟

مستندات و قوانین و دستورالعمل‌های مندرج شده گواهینامه IMS موجب افزایش سطح کیفیت محصولات و خدمات می‌شود و فرآیندهای مهم و اساسی را در یک سازمان را مشخص می‌نماید و با مشخص شدن فرآیندها و حذف کارهای تکراری بر توان و کارایی افراد و پرسنل مشغول در مجموعه می‌افزاید و مسئولیت پذیری هم نیروی انسانی و هم مدیریت افزایش پیدا می‌کند و با هدفمند شدن کارها، سود و بهره وری سازمان افزایش پیدا می‌کند. همچنین مستندات گواهینامه IMS به حفظ و سلامت منابع طبیعی بها می‌دهد و با رعایت اصول زیست محیطی و مدیریت درست پیماندها موفقیت و ارزش سازمانی را فزایش می‌دهد. رعایت اصول ایمنی و ایجاد امنیت در محیط کار و حفظ سلامت نیروی انسانی و کمک به منافع ملی و مادی کشور نیز از دیگر مزایا و فواید مستندات گواهینامه IMS می‌باشند.

 Instagram.Icons LearnParsi 1صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family