ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ISO certificate

مدارک اخذ ایزو فوری

موضوع رقابت بین شرکتها و سازمانهای مختلف در شرایط سخت دنیای تجارت، آنها را بر آن میدارد تا از هر طریق ممکن بتوانند به از رقبای خویش پیشی بگیرند. یکی از عواملی که باعث می شود تا آنها به این مهم دست پیدا کنند، اخذ گواهینامه های داخلی و بین المللی است. در این بین گواهینامه های سازمان جهانی ایزو، بیشتر از قبل در اذهان مردم می باشد که البته این مسئله بدون دلیل هم نیست. تصویب قوانینی حول محور مشتری مداری و قوانینی که باعث بالارفتن سطح کیفیت خدمات و تولیدات و محصولات صنایع می شود باعث شده تا مردم به گواهینامه های ایزو بیشتر توجه کنند و از فرایند هایی که حاوی علائم ایزو می باشند، بیشتر استفاده کنند در نتیجه صاحبان مشاغل و موسسات برآن می آیند که گواهینامه های ایزو را بدست آورند. اما گرفتن گواهی ایزو، خیلی هم ساده نیست. سلسله مراحلی که برای اخذ گواهی ایزو وجود دارد مشمول صرف زمان و هزینه بسیاری است مخصوصا اگر مراجع با اعتبار انجمن IAF این کار را انجام دهند.

انجمن IAF عضو سازمان ایزو است و نظارت بر مراجع صادر کننده گواهینامه ها در هر کشور را بر عهده دارد. AB های موجود در هر کشور که توسط انجمن IAF معرفی شده است، کار اعتبار دهی به مراجع صادرکننده را برعهده دارد. در ایران نوع دیگری از این مراجع وجود دارند که از اعتبار کمتری برخوردارند و البته زیر نظر انجمن IAF نمی باشند اما گواهینامه هایی که قدام به صدارت آن می ورزند چندان بی اعتبار هم نیست و همچنان در بسیاری از موارد، از جمله مناقصات داخل کشور و بعضا در برخی تجارت های کشور های همسایه. حال برای بعضی از پیمانکاران این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد که بتواند حتی المقدور در کمترین زمان آنرا بدست بیاورند. این شرایط ممکن است بسیار حساس باشد. برای مثال ممکن است پیمانکاری برای ورود به یک مناقصه به گواهی ایزو احتیاج داشته باشد اما چنانچه بخواهد از مراجع معتبر آنرا تهیه کند، چه بسا زمان مناقصه به پایان رسیده باشد. بسیاری از شرکتهای نوپا و تازه تاسییس نیز می خواهند هر چه سریعتر وارد رقابت شوند و به نام شرکت خود اعتبار ببخشند. از این رو در اینگونه موارد برای آنها بهترین راه حل استفاده از گواهی ایزو فوری می باشد چرا که دیگر نگران از دست دادن زمان نخواهند بود. از طرفی این نوع گواهی های ایزو مقرون به صرفه نیز هستند.

اخذ گواهی ایزو معمولا سختگیریهای بسیاری را داراست. اما برای بدست آوردن ایزو ارزان نیازی به گذراندن مراحل سخت نیست. مدارک خاصی نیز جهت اخذ ایزو فوری مورد نیاز نمی باشد. ابتدا متقاضی می بایست از بین انواع گواهینامه های ایزو، ایزوی مورد نیاز هود را انتخاب کند. چند نوع ایزو وجود دارد که عمومی می باشند. گواهی ایزو 9001 یا سیستم مدیریت کیفیت از این دسته محسوب می شوند اما در کنار ایزو 9001، گواهی HSE را نیز دریافت می کنند. HSE به نحوی ترکیب در ایزو 14001 و ایزو 45001 می باشد. یعنی سیستم مدیریت محیط زیست و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت. همزمان بودن ایزو 9001 و HSE باعث می شود تا به علت همزمان بودن اخذ آنها، مراحلی که در هر دو ایزو شبیه به هم هستند سریعتر انجام شود.

برای اخذ ایزو فوری بهتر است تا با مراکز مشاوره ارتباط برقرار کنند. در این مراکز مستندات پیاده سازی ایزو به طور کامل آماده می باشد و چنانچه سازمانی با مراکز مشاوره در این باب وارد قرار داد شوند، مرکز مشاوره سی دی حاوی این اطلاعات را در اختیار آنها قرار می دهد و متقاضی به پیاده سازی آن مستندات اقدام می ورزد. سپس مرجع صادر کننده افسر ممیزی را جهت انجام ممیزی با مجموعه فرستاده و بعد از آن اقدام به صدور گواهینامه ایزو می نماید. البته ممکن است پیاده سازی با مشکلی مواجه باشد که در این صورت به زمان دیگری موکول خواهد شد سپس ممیزی دوباره انجام خواهد شد. مراکز مشاوره همچنین می توانند بنا به نوع گواهی ایزو درخواستی از طرف متقاضی، از ابتدای کار تمامی مراحل را با استفادع از کارشناسان و متخصصان خود به اجرا درآورده ودر نهایت گواهی ایزو فوری را در کمترین زمان برای آنها اخذ کنند. البته بسیاری از افراد سودجو نیز در انتظار هستند تا با اعطای گواهینامه های بدون اعتبار و کاملا تقلبی و جعلی، از متقاضیان مبالغی را دریافت کنند.

 

مدارک اخذ ایزو فوری 

صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family