ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ایزو 22301

گواهینامه ISO 22301

سازمان بین المللی استاندارد جهانی یا همان سازمانISO  درسال 2019 استاندارد ویرایش شده ای را در نسخه جدیدی بنام سیستم مدیریت تداوم در کسب و کار رامنتشر نمود و نام آن رااستاندارد ISO 22301 نامیدند. امروزه درگیری و یکسری ریسک ها و فرصت ها شامل حال تمامی سازمانها و شرکتها باهرنوع فعالیت و‌کسب و‌ کاری میشود. ریسک و اختلال در کسب و کار با تمام شدن تاریخ مصرف سازمانها اتفاق می افتد، همچنین یکسری کسب و کارها با گذشت زمان نیاز به نوسازی و تجدید شدن دارند. بعضی ازریسک ها و اختلالات ممکن است درزمان سازمانها را درگیر کنند و بعضی از آنها در آینده به سراغ سازمان آیند. درهردو حالت باید مطالعات و‌بررسی ها بصورت کامل و دقیق تحلیل و بررسی شوند تا خرابی ها و ریسک ها برای سازمان قابل قبول باشند و آمادگی داشته باشند یا از اتفاق افتادن آنها جلوگیری کنند یا به هنگام بروز بهترین تصمیم گیری راانجام دهند.

استاندارد ایزو 22301 چیست؟

استاندارد ISO 22301 تحت عنوان یک سیستم مدیریتی کسب و کار، قوانین و الزاماتی را جهت پایدار نمودن و مداومت پرقدرت یک سازمان طراحی کرده است. پیاده سازی استاندارد ISO 22301 باعث ایجاد یک اطمینان خاطر درحفظ و بقای کسب و کار یک سازمان میشود. نکته قابل توجه این است که قبل از دریافت استاندارد ایزو 22301 یا حداقل همزمان با دریافت این گواهی نامه بهتر است استاندارد ایزو 9001 رااجرا و پیاده سازی کنیم، زیرا ایزو 9001 یک استاندارد جامع و مهم می‌باشد و بعنوان مادر تمام استانداردها محسوب میگردد. تداوم و پایداری در هر حرفه و کسب و کاری با توجه به ریسک ها و فرصتها متغیر میشود. ریسک ها و اختلالات به دو گروه تقسیم بندی میشوند. الف) ریسک های داخلی. ب) ریسک های خارجی. سازمانها با توجه به موقعیت مکانی و منطقه ای خود دچار ریسکها و اختلالات منطقه ای و کشوری خود میشوند‌. ریسک های داخلی و ریسک های خارجی اگر پیدا و تحلیل و بررسی نشوند میتوانند حتی باعث براندازی و ورشکستگی سازمان گردند.

مزیت استاندارد سیستم مدیریت تداوم در کسب و کار

استاندارد ISO 22301 باعث میشود بااستفاده از ابزارها و روش های مفید و مؤثر پایش و حفظ و مراقبت ازسازمان و کسب و کارش را انجام دهند. همچنین استاندارد ISO22301 میزان خرابی و انحراف سازمان ازپایداری و تداومش را می سنجد و اندازه گیری میکند و قبل ازرویدادی ناگوار درسازمان آن رابرطرف میکند و باعث نجات سازمان از سقوط میگردد. مزیت دیگر وجود و پیاده سازی استاندارد ایزو ۲۲۳۰۱ درهر سازمانی باعث پیروزی دررقابتها میگردد و راه تجارت جهانی راباز مینماید.

تداوم و پیگیری در هر حرفه و فعالیتی بمنظور اصرار و لجاجت درآن کسب و کار نیست و اتفاقا با دریافت این استاندارد عوامل دست دراندر کار و مدیران مجبور میشوند تصمیماتی را اتخاذ نمایند که باعث ایجاد تغییرات اساسی در آنها شود و این بدان معناست که یکی از بندهای استاندارد ISO 9001 هم همین موضوع مهندسی تغییرات می‌باشد که به آن پرداخته میشود.

استاندارد ایزو ۲۲۳۰۱ جز استانداردهای جدیدی است که در حوزه علوم سیستمهای مدیریتی نو جای خود را باز کرده است و درجامعه امروزی بعنوان یک سیستم پیشرفته مورد احتیاج و استفاده تمام سازمانها و شرکتها با هر نوع حرفه و کسب و کاری میباشد.

گروه کارگزاری ثبت و صدور امکان ثبت بعلت هم قدم بودن با تکنیک ها و استانداردهای مورد نیاز سازمانها و شرکتها بابهره گیری ازمشاوران و‌کارشناسان متخصص و‌حرفه ای توانسته است در حوزه آموزش و مشاوره و اطلاع رسانی و طراحی و اجرا و پیاده سازی انواع سیستمهای مدیریتی بهترین خدمات رابه متقاضیان و‌مشتریان ارائه دهد.

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family